28 September 2012

Setelah semuanya berlalu

Kadang-kadang cerita lalu buat aku terpikir sampai bila aku harus terkadang ditakuk nan lama, sedangkan pantai lagi berubah inikan pula manusia sebaik ciptaanNya..


Pengalaman itu mendewasakan kita menjadi seorang insan yang tabah dalam menempuh ranjau hidup dimuka bumi ini sebelum menggalas satu tanggungjawab yang lebih besar.

"Tuhan sayangkan kita za, sebab tu Tuhan uji za macam-macam"

Betul aku sokong, memang sangat menguji kesabaran aku, hingga kemuncaknya aku mengadu pada Sang Pencipta Yang Maha Esa, Alhamdulillah, syukur jua padaNya sebab makbulkan permintaan insan yang banyak dosa ini..


Dan aku harap semua cerita lalu buat aku berwaspada sampai bila-bila untuk terus berkawan, kite punya cara tak semestinya 'kawan' kite tu dapat terima, ade yang menindas dan ade yang 'okay' je..


Berwaspadalah ..



No comments: